Preses relīze

Teleskopiskais riteņiekrāvējs TORION 738 T SINUS

Publicēts 24.09.2020.

TORION modeļu klāstam, kurā šobrīd iekļauti 10 lauksaimniecības riteņiekrāvēji ar ekspluatatīvo svaru no 5 līdz 21 t, 2020. gada rudenī tiek pievienots jauns modelis – TORION 738 T SINUS. Tas ir CLAAS teleskopiskais riteņiekrāvējs, kas nodrošina vēl nebijušu manevrētspēju un stabilitāti. Jaunajam iekrāvējam ir daudzas augsto tehnoloģiju īpašības.

Kausa pagriešanas punkts 4,96 m augstumā
TORION 738 T SINUS galvenā priekšrocība ir centrā novietota teleskopiskā strēle ar iespaidīgi augstu kausa pagriešanu 4,96 m augstumā. Ar pilnīgi izvilktu strēli palešu dakšu režīmā zemes līmenī ir nodrošināta maksimāla 2300 kg kravnesība pat sagrieztā pozīcijā. Maksimālā sagāzuma slodze sagriežoties ir 3800 kg. Maksimālais kraušanas un kraušanas kaudzē ar iekraušanas dakšām augstums ir 4,80 m, savukārt maksimālā aizsniedzamība ir 2,69 m. Strēles Z kinemātika pārsteidz ar tās iespaidīgo iegrābšanās spēku un ātro izkraušanas ātrumu. Agregātu sakabe, pateicoties 172° pagriešanas leņķim, joprojām ir ļoti kompakta un nodrošina optimālu redzamību. Operatora ērtības vēl vairāk uzlabo ātrdarbīgs agregāta mainītājs un teleskopiskās strēles gājiena beigas amortizēšanas sistēma, kas ir standartaprīkojums. Daudzus no šiem iespaidīgajiem darba rādītājiem nodrošina unikālā SINUS stūrēšanas sistēma.
Pacelšanai un kraušanai kaudzē vienmēr ir pieejama pietiekama hidrauliskā jauda ar plūsmas ātrumu 93 l/min. Lielos eļļas patērētājus ir iespējams apgādāt ar vēl vienu lielas plūsmas sūkni (izvēles opcija), kas tādiem agregātiem, kā ceļu slaucītājiem un mulčeriem papildus, nodrošina 28 l/min. Maksimālais darba spiediens ir 230 bar. Divpusējas darbības vadības kontūru kā papildaprīkojumu var uzstādīt aizmugurē, savukārt priekšā ārējiem darba agregātiem ir iespējams uzstādīt vienu vai divus vadības kontūrus. Hidrauliskai sistēmai ir arī brīva atplūde, bet uz agregātu sakabes ir eļļas pārplūdes atgriezes līnija.

Ļoti liela stabilitāte un manevrētspēja
Mašīnai, kas paceļ smagas kravas lielā augstumā, ir stingri jāturas uz zemes. Šajā ziņā TORION 738 T SINUS SINUS stūrēšanas sistēma nodrošina dažas būtiskas priekšrocības. Pateicoties unikālajai kombinācijai – artikulētai stūrēšanai un aizmugurējā tilta stūrēšanai – un sagriešanas leņķim 30° (maksimāli) uz abām pusēm, tiek panākta maksimāla manevrētspēja. Šī iemesla dēļ aizmugurējie riteņi ar diviem stūrēšanas stieņiem ir tieši savienoti ar priekšējo platformu, nodrošinot sinhronu stūrēšanu, ar artikulētā savienojuma palīdzību pagriežot riteņu leņķi līdz pat 25°. Tādējādi izcilais pagriešanās rādiuss – tikai 4,22 m pāri kausa malai un iekšējais pagriešanās rādiuss tikai 1,49 m – šajā klasē ir vēl nebijis. 
Artikulētais šarnīrsavienojums ļauj priekšējai un aizmugurējai platformai uz abām pusēm pagriezties līdz 8°. Kārtainās atsperes, kas uzstādītas kā amortizatori artikulētajā šarnīrsavienojumā, ievērojami paaugstina operatora komfortu, it īpaši braucot uz ceļa.

Operatoram ir maksimāla drošība un mazāk stresa
Kraušanai, kas jāveic vienādi un ilgstoši, tiek piedāvāta SMART LOADING pakotne, kas nodrošina lielākas ērtības un ievērojami atvieglo operatora darbu. Funkcijās ir iekļauta programmējama celšanas augstuma un nolaišanas dziļuma ierobežošana, automātiska kausa atgriešana sākuma stāvoklī, dinamiskās slodzes ierobežošana, kā arī teleskopiskās strēles un agregātu sakabes vadība uz 9 collu skārienekrāba termināļa, kas atrodas labās puses A statnī.

Dinamiskās slodzes ierobežošanas funkcijai tiek izmantoti spiediena un leņķa sensori, tāpēc vadība ir gan ērta, gan droša. Mērījumu precizitāti līdz milisekundēm, izmantojot krāsu joslu diagrammu displeju uz vadības termināļa, ļauj operatoram atjaunināt pašreizējo slodzes statusu. 
Kad ir sasniegtas kraušanas robežas, slodzes ierobežošanas funkcija automātiski ierobežo piedziņas sviras un pēc tam tās nobloķē vispār. Teleskopiskā ātruma un strēles pacelšanas un nolaišanas ātruma ierobežošana ir atkarīga no kraujamās kravas un pašreizējā klīrensa augstuma. Dinamiskā automātiskās vadības sistēma nodrošina vienmērīgu darbību bez atsišanās.
Tirgū unikāla iezīme ir: automātiska teleskopiskās strēles ievilkšana kombinācijā ar automātisku kausa atgriešanu sākuma pozīcijā un pāriešanu uz zemāko nolaišanas dziļuma robežpunktu. Strēles un agregātu sakabe aiziet savās iestatītajās pozīcijās ar vienu vadības sviras kustību. Gājiena beigas amortizēšanos, kas piemīt pacelšanas un nolaišanas kinemātikai, modernākajā terminālī ir iespējams arī iestatīt individuāli (izvēles opcija).

V posma četrcilindru dzinējs, maksimālais ātrums 40 km/h
Mašīna un tās papildu mehānismi tiek darbināti ar Yanmar 73 ZS četrcilindru dzinēju ar pārspiediena vārsta turbokompresoru, kas atbilst izplūdes gāzu V posma prasībām, izmantojot kvēpu filtru (DPF) un dīzeļa oksidācijas katalizatoru (DOC). Tas nozīmē, ka AdBlue nav nepieciešams. Dzinējs atrodas aiz kabīnes, un tas kalpo arī kā pretsvars. Reversais ventilators (izvēles opcija) automātiski uztur radiatora sistēmu tīru, automātiski mainot rotācijas virzienu, un operators to var jebkurā laikā aktivizēt arī manuāli.
Vēl viena augstas veiktspējas sistēmas sastāvdaļa ir SMART SHIFTING gaitas piedziņa, izmantojot hidrostatu un divu ātrumu automātisko pārnesumkārbu. Ar taustiņslēdzi var izvēlēties divus pārnesumu diapazonus: 1. diapazonā izmantojot gaitas ātrumu līdz 20 km/h, bet 2. diapazonā – līdz 40 km/h. Galvenā SMART SHIFTING sistēmas iezīme ir automātiska pārnesumu pārslēgšana abos pārnesumu diapazonos, izmantojot pārnesumkārbas un hidrostata sinhronizēšanu, lai tādi tiktu nodrošināta optimālu pārslēgšanās uzticamību un vienmērīgu darbību. Vilce īpaši sarežģītā apvidū tiek pastiprināta ar bloķēšanas diferenciāļiem, kas uzstādīti kā standarta aprīkojums.

Ergonomisks spēkrats ar ļoti labu redzamību visapkārt
Daudz priekšrocību nodrošina arī TORION 738T SINUS kabīne: tai ir tikai četri šauri balsti; slīps, uz leju vērsts dzinēja pārsegs; dziļa izgriezuma priekšējais stikls un sašaurināta strēle. Tas nozīmē, ka redzamība visapkārt ir lieliska un nekas neizsedz skatu uz agregāta skabi. Kabīnes durvis un labās puses logu var atvērt un turēt vāļā 180° leņķī. Apsildāms, pneimatiski atsperotais zemfrekvences sēdeklis nodrošina maksimālu komfortu jebkādos laika apstākļos. Viegli vadāma gaisa kondicionēšanas sistēma nodrošina patīkamu darba vidi. Lai operators mazāk nogurtu, stūres statni var iestatīt kādā no trim pozīcijām, turklāt sēdeklim ir augsta atzveltne. Vēl viena raksturīga iezīme ir lēzena kabīnes grīda, kas nodrošina daudz vietas kājām un tā ir ļoti viegli tīrāma. Visas galvenās funkcijas ir ērti izkārtotas labās puses vadības panelī un vadības svirā. Šīs aprīkojuma klases unikālā iezīme ir A statnī esošais monitors, kuram var regulēt augstumu. Visi svarīgākie mašīnas parametri un dinamiskās slodzes ierobežošanas sistēmas pašreizējais statuss tiek attēlots liela kontrasta 9 collu displejā. Sākumekrānu var regulēt individuāli. Ir pieejama virkne piešķires opciju, kā arī iespēja izvēlēties gaišuma vai tumšuma režīmu.
Ergonomiskā vadības svira atrodas labās puses elkoņbalstā, kas ir tieši savienots ar sēdekli un pagriežas kopā ar to. Nav jāmaina satvēriens, lai vienlaikus vadītu teleskopisko funkciju un trešo vadības kontūru.