Preses relīze

Publicēts 17.08.2022.

Ponsse laiž klajā jaunu tehnoloģiju: elektrisko meža mašīnu


Ponsse un Epec iepazīstina ar PONSSE EV1, elektrisko meža mašīnu tehnoloģiju koncepciju.
Lai gan meža mašīna tirdzniecībā būs pieejama vēlāk, Epec tehnoloģiju jau tagad var izmantot elektriskajos vai hibrīdelektriskajos komerctransporta un visurgājēja mašīnās. Ponsse tehnoloģiskā koncepcija ir ieskats nākotnē, paverot ceļu tehnoloģiju attīstībai un ilgtspējīgiem mežizstrādes risinājumiem.

Ponsse nodrošina ilgtspējīgus mežizstrādes risinājumus, rūpīgi ieklausoties klientu vēlmēs, un uzņēmuma mērķis ir arī būt meža mašīnu tehnoloģiju attīstības līderim. Ponsse ir daļa no ilgtspējīgas mežsaimniecības un savā darbībā un risinājumos cenšas panākt oglekļa neitralitāti. Šī jaunas tehnoloģijas koncepcijas ieviešana ir daļa no uzņēmuma stratēģijas un taustāms solis ceļā uz oglekļa neitralitātes mērķi. Ilgtspējīga attīstība virza visu uzņēmuma darbību.

“Tehnoloģiju attīstība ir strauja un sniedz mums lieliskas iespējas attīstīt savus risinājumus tālāk pat neparedzētos virzienos. Mēs esam smagi strādājuši ar mūsu tehnoloģiju uzņēmumu Epec, lai nodrošinātu šo koncepciju. Tajā pašā laikā abi uzņēmumi ir attīstījuši savas iespējas, un šī projekta laikā esam ieguvuši nozīmīgas jaunas zināšanas. Šī jaunas tehnoloģijas koncepcijas ieviešana ir ieskats nākotnē un viens no risinājumiem, ko piedāvā elektriskā spēka piedziņa. Ilgtspējīga attīstība ir nozīmīgs Ponsse veiksmes faktors nākotnē. Mēs vēlamies spēcīgi attīstīt savus risinājumus ar Epec. Mūsu stratēģijas reforma uzņēmumā Epec ir bijusi veiksmīga, un mēs esam ļoti priecīgi par Epec lielisko attīstību,” saka Juho Nummela, Ponsse Plc prezidents un izpilddirektors.

PONSSE EV1 tehnoloģiskā koncepcija
PONSSE EV1 koncepts ir izstrādāts forvarderiem ar 15 tonnu kravnesību, kas ir populārākā Ponsse forvarderu izmēru kategorija. Koncepcijas mašīnai ir pilnībā elektriska spēka piedziņa, kā arī Epec jaudas sadales bloks un hibrīda vadības bloks. Mašīnas spēka agregāts pilnībā darbojas ar akumulatora enerģiju. Baterijas tiek uzlādētas, izmantojot diapazona paplašinātāju (Range Extender), kas šajā izstrādes stadijā ir iekšdedzes dzinējs. Testēšana un izstrāde nepārtraukti virzās uz priekšu. Šī tehnoloģija nodrošina ievērojamus degvielas ekonomijas uzlabojumus šajā izmēra kategorijā.
Ponsse jau vairākus gadus pēta un izstrādā jaunus tehnoloģiskos risinājumus. PONSSE EV1 koncepcija savus pirmos soļus spēra 2019. gadā, kad Ponsse un Epec sāka pētīt atbildīgus enerģijas avotu risinājumus atbilstoši ilgtspējīgai attīstībai.

Epec Flow: visaptverošs elektromobilitātes sistēmas risinājums
PONSSE EV1 ir Epec Flow, Epec elektromobilitātes sistēmas risinājums. Risinājuma pamatā ir Epec Flow Power Distribution Unit (PDU), kuram var pieslēgt elektromotorus, akumulatorus un dažādas ierīces. PDU integrētie drošības risinājumi nodrošina efektīvu iekārtu ražošanu un apkopi, kā arī to darbību prasīgos apstākļos. Epec Flow Hybrid Control Unit (HCU) kontrolē elektrisko spēka piedziņu un ietver programmatūru, kas izstrādāta, izmantojot simulācijas, nodrošinot optimālu enerģijas patēriņu, produktivitāti un lietojamību.
“Epec Flow risinājums ir visa pamatā. Tas ir izstrādāts dažādu komerciālo transportlīdzekļu un visurgājēju mašīnu elektrifikācijai. Programmatūru var izstrādāt, izmantojot simulācijas modeļus, un risinājumu var veikli izstrādāt dažādu iekārtu vajadzībām. Dažādās sistēmas, tostarp transmisijas un vadības sistēma, nevainojami darbojas kopā, ļaujot nākotnē ražot drošas un efektīvas nulles emisijas mašīnas,” saka Jyri Kylä-Kaila, Epec rīkotājdirektors.

Vairāk informācijas sniegs:
Juho Nummela, Ponsse Plc prezidents un izpilddirektors, +358 400 495 690, juho.nummela@ponsse.com 
Jyri Kylä-Kaila, Epec Oy rīkotājdirektors, +358 50 317 1178, jyri.kyla-kaila@epec.fi