Preses relīze

Publicēts 26.10.2022.

CLAAS XERION – ar jaunu transmisijas paaudzi un palielinātu hidraulisko jaudu

2022. gada 26. oktobris, Hārzevinkela.  XERION V posma paaudze, ko tirgū ieviesa 2019. gadā, jaunajā modeļu ražošanas gadā būs visaptveroši modernizēta, Bet, ja runa ir par galveno, tad tā būs jaunās Eccom 5.5 pastāvīgi mainīgās transmisijas ieviešana un jaunas hidrauliskas sistēmas ieviešanu, kam būs iespaidīgs plūsmas ātrums – līdz 422 l/min (tā pasūtāma individuāli un būs kā izvēles opcija). 

Pastāvīgi mainīgā efektivitāte: jauna transmisija, pārbaudītas funkcijas
XERION ZF modeļos CLAAS jau kopš 2003. gada pastāvīgi mainīgajai, jaudu sadalošai CMATIC piedziņai izmanto Eccom transmisijas tehnoloģiju. Šī transmisija ir ne tikai ļoti efektīva, bet arī ir ārkārtīgi izturīga, ļoti uzticama visos ekspluatācijas apstākļos, un tai ir ilgs kalpošanas laiks. Pateicoties zemajiem ieejošās vārpstas apgriezieniem, XERION ir izmantojams daudzos darbos, kur nepieciešami mazi apgr./min, tāpēc tas ir ļoti ekonomisks. Modernie Mercedes-Benz V posma sešcilindru dzinēji nodrošina augstu griezes momentu pat pie zemiem apgriezieniem, tāpēc maksimālais griezes moments no 2200 Nm (XERION 4200) līdz 2600 Nm (XERION 5000) ir viegli pieejams jau pie 1300 apgriezieniem minūtē, un līdz ar to lielāko daļu darbu ir iespējams veikt efektīvā un klusā – no 1150 līdz 1300 apgr./min – griešanās ātruma diapazonā.

Būtiska inovācija 2023. modeļu gada XERION sērijai ir pāreja no iepriekšējām pastāvīgi mainīgajām transmisijām ZF Eccom 5.0 un Eccom 4.5 uz jauno Eccom 5.5. Tāpat kā iepriekšējie modeļi, arī jaunā transmisija nodrošina četras automātiskas diapazona maiņas gaitai uz priekšu, turklāt ar vēl labāku mehāniskās piedziņas zonu.  Maksimālo ātrumu 40 vai 50 km/h ir iespējams sasniegt pie degvielu ekonomējošiem 1246 vai 1558 apgr./min. Braucot atpakaļgaitā, ir iespējams sasniegt maksimālo ātrumu 30 km/h, izmantojot trīs automātiskus braukšanas diapazonus. Priekšējā un aizmugurējā tilta piedziņas ir saslēdzamas, tāpēc nav nepieciešams starpasu diferenciālis.

Neierobežota plūsma: Darba hidraulika ar eļļas plūsmas ātrumu līdz 422 l/min
Pāreja uz jauno Eccom 5.5 nodrošina vēl jaudīgākas plūsmas hidrauliku sešiem divpusējas darbības hidrauliskiem izvadiem. Pateicoties jaunai sūkņa pārnesumkārbai un tandēma sūknim (pieejams kā izvēles opcija), ārējiem patērētājiem pat pie zemiem dzinēja apgriezieniem ir iespējams nodrošināt eļļas plūsmas ātrumu līdz pat 422 l/min. Tas nozīmē, ka ir pieejams pietiekams eļļas daudzums arī tiem agregātiem, kam vajag ļoti daudz eļļas, piemēram, platajām pneimatiskām sējmašīnām. Vienam vai diviem hidrauliskiem izvadiem ir iespējams nodrošināt  līdz  pat 140 l/min, izmantojot vai nu individuāli pasūtāmu, vai arī standarta, uz slodzi reaģējošu hidraulisku sistēmu. Turklāt divus hidrauliskos izvadus standarta aprīkojumā un trīs hidrauliskos izvadus, ja tie ir aprīkoti ar tandēma sūkni (izvēles opcija), ir iespējams prioritizēt ar CEBIS: piemēram, lai kā prioritāti padotu eļļu svarīgiem pastāvīgajiem patērētājiem, piemēram, pūtējiem vai pneimatisko sējmašīnu sējaparātiem un stādāmām mašīnām. 
Individuāli pasūtāma un optimizēta 90 kW jaudas hidraulika ar 250 l/min un 260 bar spiedienu ir paredzēta tādām iekārtām kā vircas tvertne un priekšā uzstādāmi agregāti. Tādējādi XERION ir vienīgais traktors tirgū ar tik lielu hidraulisko jaudu.
Lai operatora ērtības būtu vēl lielākas, CEBIS sistēmā ir pilnveidota hidrauliskās sistēmas izvēlne, lai tā tādējādi būtu vēl saprotamāka. Jau no pirmā acu uzmetiena ir skaidrs, kurš padeves sūknis padod eļļu konkrētiem vadības blokiem un kādi maksimālie plūsmas ātrumi ir pieļaujami.
Prioritāšu noteikšana vadības blokiem un vadības bloku piešķiršana taustiņiem uz CMOTION funkciju sviras var veikt ātri un intuitīvi.

Dažiem tirgiem var piegādāt arī hidrauliskās divu kontūru bremzes. Jau no 2023. gada tā atbildīs t.s. "Mātes regulas"  prasībām, kas attiecībā uz hidrauliskajām bremžu sistēmām tiks piemērotas, sākot ar 2025. gadu.

Vienkārši universāls: intelektiska balastēšana un elastīga agregāta pievienošana
Sākot ar 2023. modeļu gadu būs pieejama arī jauna pamata atsvara plāksne virsbūves zonai  aiz kabīnes. Izmantojot intelektisko balastēšanas koncepciju ar papildu 400 kg atsvara plāksnēm un balastējošu priekšējo atsvaru, maksimāli ir iespējams slogot ar 7000 kg smagu papildu balastu. Atkarībā no pielietojuma XERION ir iespējams optimāli izlīdzināt masu, lai noslogojumu sadalītu 50:50 un nodrošinātu vairākkārtēju efektu. 
Jaunums ir arī Scharmüller montāžas rāmis, kas speciāli paredzēts tādiem tirdzniecības reģioniem kā Ziemeļamerika, Dienvidamerika un Austrālija. Ātrā sakabe "Quick Hitch" nodrošina ātru nomaiņu no kat.  3 uz kat. 4/4N un ir piemērots lieljaudas traktoru XERION un AXION aizmugurējai uzkarei.
Gan jauno pamata atsvaru plāksni, gan Scharmüller montāžas rāmi ir iespējams izmantot vecākiem XERION modeļiem, līdz 2014. gadam ieskaitot.

Intelektiska stūrēšana, dokumentēšana un aplikācija: CEMIS 1200 ar SAT 900 un jauno GPS PILOTU
Lai nodrošinātu automatizētu stūrēšanu, tehnikas parka pārvaldību, aplikāciju piemērošanu un dokumentēšanu, 2023. gada XERION TRAC un TRAC VC modeļi būs aprīkoti ar jauno CEMIS 1200 termināli ar SAT 900 uztvērēju un jaunākās paaudzes GPS PILOT. CEMIS 1200 terminālim ir 12 collu ekrāns, 2D vai 3D displejs ar dalītu ekrānu un turklāt arī darba uzdevumu pārvaldība tiešsaistē un dokumentēšana ar datu eksportu, piemēram, izmantojot TELEMATICS vai USB atmiņas karti.
SAT 900 uztvērējs, kas paredzēts automatizētai stūrēšanai, ļauj izmantot visus korekcijas signālus (SATCOR no Trimble RTX visā pasaulē; EGNOS Eiropā; RTK NET un RTK sagatavi, SBAS Amerikā un Japānā) un ļauj izmantot GPS, GLONASS, Galileo un BEIDOU. Standarta komplektācijā ir iekļauta 5 gadu licence SATCOR 15 korekcijas signālam, ko nodrošina Trimble RTX ar precizitāti +/- 15 cm. Precīzākam darbam kā alternatīva RTK korekcijas signāliem pēc izvēles ir pieejams Trimble RTX SATCOR 3 ar precizitāti +/- 3 cm. Turklāt Ziemeļamerikā un Eiropā ir pieejams SATCOR 3 FAST no Trimble RTX, kura inicializācijas laiks ar tādu pašu precizitāti ir mazāks par divām minūtēm.
Dokumentēšana notiek, tiešsaistē pārsūtot failu caur CLAAS TELEMATICS portālu vai tiešās saskarnes partneriem 365FarmNet OMNIA, Dacom un xFarm.
 
Pēc izvēles ir pieejamas papildu funkcijas:
  • TC-SC – sekciju vadībai ar saderīgām ISOBUS mašīnām, piemēram, stādāmās mašīnām, rindu sējmašīnām,  mēslojuma izkliedētājiem, smidzinātājiem vai kultivatoriem. Ir iespējams vadīt līdz pat 80 sekcijām.
  • TC-GEO – datu vākšanai, datu pārsūtīšanai un datu kartēšanai kā dokumentācija un kā pamats lauka plānošanai.
  • Mainīga daudzuma dozēšana (VRA) – uz GPS balstītam pielietojuma daudzumam, lai sētu, mēslotu  vai izmantotu augu aizsardzības līdzekļus. Pielietojuma kartes tiek pārsūtītas uz Task Manager (uzdevumu pārvaldnieku) kā ISO-XML darba uzdevumi.
Visas inovācijas īsumā:
  • Jauna Eccom 5.5 pastāvīgi mainīga transmisija.
  • Kā izvēles opcija – hidrauliska sistēma ar plūsmas ātrumu 422 l/min.
  • Prioritizēti regulatori ar plūsmas ātrumu 140 l/min.
  • 90 kW jaudas hidraulika ar 250 l/min pie 260 bar hidrauliski darbināmām mašīnām un priekšējiem agregātiem.
  • Individuāli pasūtāma hidrauliska sistēma ar jaudas hidrauliku, pateicoties kurai, XERION piedāvā tirgū vislielāko hidraulisko jaudu.
  • Hidrauliskās sistēmas optimizēšana CEBIS izvēlnē.
  • Jauna 1000 kg pamata atsvara plāksne ; tai paredzēta speciāla vieta aiz kabīnes.
  • Jaunais Scharmüller agregāta rāmis aizmugurējai uzkarei ļauj ātri piestiprināt 3. kat. kat 3 un 4. kat./4N agregātus.
  • Jauns CEMIS 1200 ar CLAAS GPS PILOT, kas paredzēts XERION TRAC un XERION TRAC VC.
  • Hidrauliska divkontūru bremžu sistēma attiecīgajiem tirdzniecības reģioniem.