Preses relīze

CLAAS LEXION tagad būs jauna kabīne, vairāk jaudas un jaunas CEMOS automatizētas funkcijas

Publicēts 11.08.2022.

Vairāk jaudas un vairāk intelekta – CLAAS labības kombainu sērijai LEXION

2022. gada 11. augusts, Hārzevinkela. CLAAS LEXION labības kombainu sērijām, kas tika izlaistas tirgū pirms trim gadiem, ir būtiski tehnoloģiski jauninājumi. Sākot ar 2023. gadu, modeļu izstrādes programmu papildinās augstas veiktspējas hibrīdkombains LEXION 8600 ar 1700 mm trumuļa platumu, kā arī jaunas LEXION modeļu 5500 un 7700 MONTANA versijas. Turklāt visiem šiem LEXION būs jauna kabīne, kā arī nedaudz lielāka dzinēja jauda un lielāks graudu bunkura tilpums.

Ja runa ir par veiktspēju, efektivitāti un daudzpusību, tad CLAAS LEXION sērijas piedāvājums ir kļuvis par etalonu, jau sākot ar pirmo, 1995. gadā prezentēto CLAAS LEXION. Jaunus novatoriskus standartus CLAAS ir iedibinājis arī 2019. gada vasarā, izlaižot jaunāko LEXION sēriju ar kulšanas mehānismiem APS SYNFLOW WALKER un APS SYNFLOW HYBRID. Bet tagad ar jaunu aprīkojumu un jaunām darbības funkcijām tiek paplašinātas un optimizētas četras LEXION sērijas, lai tādējādi nodrošinātu vēl augstāku veiktspējas līmeni.

Jaunais LEXION 8600 ir kā iekļūšana augstākajā līgā
Sākot ar 2023. gada modeļiem CLAAS Eiropas hibrīdkombainu segmentu papildinās LEXION 8600 un LEXION 8600 TERRA TRAC. Šis jaunais LEXION 8600 ar trumuļa platumu 1700 mm un ļoti efektīvo sešcilindru V posma MAN D26 dzinēju ar darba tilpumu 12,4 l un jaudu 549 ZS ierindojas tieši virs LEXION 7700 (šī modeļa trumuļa platums ir 1420 mm). Tāpat kā arī citos LEXION modeļos, dzinēja jauda, pateicoties DYNAMIC POWER, automātiski pielāgojas darba apstākļiem un daļējas slodzes diapazonā ietaupa līdz pat 10 procentiem degvielas, piemēram, vālošanas laikā. LEXION 8600, kas jau 2019. gadā ir ticis veiksmīgi ieviests Ziemeļamerikā, sevi ir pierādījis savstarpējos veiktspējas salīdzinājumos, tostarp Eiropas apstākļos 2021. gada un 2022. gada ražas novākšanas laikā, un ir uzrādījis ne tikai ļoti labu caurplūdi, pateicoties platajam kulšanas mehānismam un jaudīgai tīrīšanai, bet arī savā klasē nepārspētu efektivitāti. LEXION 8600 graudu bunkura tilpums ir 12 500 l, bet LEXION 8600 TERRA TRAC graudu bunkura tilpums ir 13 500 l.

Lielāka dzinēja jauda LEXION modeļiem 8800 un 8700
LEXION 8800 un 8700 modeļiem vienlaikus tiek palielināta dzinēja jauda: LEXION 8700 par 41 ZS, tai sasniedzot 626 ZS, savukārt LEXION 8800 – par 47 ZS, sasniedzot 700 ZS. Turklāt 16,2 l MAN D42 sešcilindru dzinējs, kas tiek izmantots 8900. modelī, tagad darbinās arī LEXION 8800. Lielāka jauda un optimizējamās griezes momenta līknes nozīmē, ka ir pieejamas lielākas jaudas rezerves un tiek uzturēti nemainīgi dzinēja apgriezieni, jo īpaši smagos ražas novākšanas apstākļos.

Lielāka kabīne ar grozāmu sēdekli
Jaunā kabīnes paaudze, ko 2021. gadā ieviesa līdz ar TRION, no nākamās sezonas būs atrodama arī visos LEXION kombainos. Īpaši atzīmējama ir plašā vieta galvas-plecu un kāju zonā, kā arī ādas sēdeklis (izvēles opcija), kuru var uz abām pagriezt par 30 grādiem un kas vienmēr nodrošina optimālu sēdēšanas pozīciju. 

Lai sēžot varētu mainīt relaksējošas pozīcijas, pieejami ir arī kāju balsti. Redzamība uz hederu un apkārtni ir izcila, jo kabīnei ir lielāks priekšējais logs un lielāki sānu logi, šaurāki A statņi un konsoles veida spoguļi. 360 grādu tīrītājs priekšā nodrošina plašu redzamības lauku, kas noder, ja nākas strādāt mitros un putekļainos ražas novākšanas apstākļos. 12 collu CEBIS terminālis ar augstas izšķirtspējas, kontrastainu HD displeju ir ļoti labi nolasāms jebkādos gaismas apstākļos, turklāt tam ir trīs, individuāli regulējamas galvenās rādījuma zonas. Terminālī ir pilnīgi integrēti arī CEMOS DIALOG un CEMOS AUTOMATIC. Termināli darbina, pieskaroties ekrānam, kā arī ar pagriežamu-spiežamu vadības ierīci. Turklāt visiem kulšanas un tīrīšanas iestatījumiem ir iespējams ātri piekļūt, izmantojot tiešās piekļuves taustiņus, kas atrodas labās puses elkoņbalsta vadības blokā. CEBIS termināli un elkoņbalstu var individuāli pielāgot operatoram neatkarīgi vienu no otra. Pateicoties CMOTION daudzfunkciju svirai, operators vienmēr uzrauga visas svarīgās funkcijas, un viņš var saglabāt līdz pat septiņiem individuāliem iestatījumiem. Kā izvēles opcija ir pieejama 30 l dzesēšanas kaste un 360 grādu LED lukturu pakotne, kā arī multivides pakotne ar zemfrekvences skaļruni un S veidā izliektu mikrofonu.

Ja jaunais CEMIS 1200 terminālis ir aprīkots ar automatizētai stūrēšanai paredzēto GPS PILOT, tad tas ir novietots kabīnes labajā pusē. Papildus automatizētai stūrēšanai šo sistēmu var izmantot, lai tiešsaistē strādātu ar pasūtījumiem un dokumentāciju. Pateicoties CEBIS darbības loģiskumam, operators var uzreiz orientēties funkcijās un iestatījumos.

Vēl viens komforta akcents ir dinamiskā stūrēšanas sistēma DYNAMIC STEERING, kas jau daudzus gadus ir pieejama gan JAGUAR lopbarības kombainiem, gan CLAAS ARION un AXION traktoriem. Šī sistēma, kas pieejama kā izvēles aprīkojums, par 40 procentiem samazina stūres rata apgriešanās skaitu (ja stūri pagriež līdz gala atdurei) un laukmalā ļauj operatoram vieglāk apgriezties un iebraukt nākamajā slejā.

Efektīva labības plūsmas optimizēšana
Lai vēl vairāk optimizētu materiāla plūsmu no kulšanas mehānisma līdz ROTO PLUS rotoriem, LEXION 7000 un 8000 sērijās ir ieviests segmentēts padeves trumulis. Pateicoties šim jaunajam risinājumam kombinācijā ar sānu daļās un centrā piestiprināmām padeves plāksnēm, labības plūsma tiek vēl labāk sadalīta un aizvadīta līdz abiem rotoriem. Šāds lielāks padeves rīku skaits nodrošina labāku materiāla plūsmu un samazina salmu paklāja veidošanos, ja salmi ir sīksti un apstākļi ir ļoti smagi.

Sākot ar 2023. gada modeļiem, visiem LEXION padeves kameras hidrauliskās reversēšanas funkcijai būs arī "lēnās padeves” funkcija. Reversēšanas motora griešanās virzienu ir iespējams pēc reversēšanas pabeigšanas ērti mainīt uz pretējo, nospiežot taustiņu. Materiāls šādi tiek padots kulšanas mehānismam lēnāk un daudz vienmērīgāk. Tas ļauj izvairīties no maksimumslodzēm pēc reversēšanas.

Lielāks graudu bunkura tilpums un visiem modeļiem kā izvēles opcija ir vadāms deflektors
Dažiem LEXION modeļiem ir modernizēti arī graudu bunkuri. LEXION 6600 modelim tagad ir pieejams 11 000 litru graudu bunkurs, LEXION 6700 modeli var pasūtīt ar 12 500 l bunkuru, savukārt  LEXION 7600 modelim – bunkuru, kura tilpums ir līdz 13 500 litriem. Sākot ar 2023. izlaišanas gadu, LEXION 8800 ir iespējams pasūtīt ar 18 000 l graudu bunkuru – tilpumu, kāds iepriekš bija pieejams vienīgi LEXION 8900 flagmanim. LEXION 8700 ir pieejams arī 15 000 litru graudu bunkurs, savukārt iepriekš pieejamie varianti ar tilpumu 12 500 un 13 500 litri tagad būs atrodami LEXION 7700 un lielākiem modeļiem. Lai izkraušanas procesu varētu vadīt vēl precīzāk, – gan 330 mm, gan 420 mm diametra graudu bunkura izkraušanas šnekus var aprīkot ar vadāmu deflektoru. Graudu plūsmu ir iespējams precīzi vadīt diapazonā līdz pat 60 cm, un šīs funkcijas vadība ir pieejama uz CMOTION daudzfunkciju vadības sviras. Izkraušanas tornim ir aizsargvāks, kas notur atlikušos graudus pēc izkraušanas pārtraukšanas tornī.

Trīs jaunas CEMOS funkcijas
2023. gada modeļiem CLAAS papildina CEMOS vidi ar papildu funkcijām. Jaunā, uz dialogu balstītā zudumu mērīšana, kas ir CEMOS DIALOG sistēmā, ļaus zudumu sensorus kalibrēt vēl precīzāk. CEMOS DIALOG vada operatoru soli pa solim cauri visam kalibrēšanas procesam tā, lai nerastos mērījumu un ievades kļūdas. Kalibrēšanai ir iespējams izmantot jebkuru zudumu mērīšanas metodi.

CLAAS paplašina CEMOS funkcionalitāti ar mašīnparkam domāto CEMOS CONNECT. Pamatojoties uz raidītāja un uztvērēja principu, CEMOS iestatījumu datus ir iespējams pārsūtīt vai nu no viena kombaina uz citām mašīnām, vai arī caur TELEMATICS lietotni uz mobilo ierīci, piemēram, viedtālruni. Tāpēc, ja nepieciešams, optimālos iestatījumus ir iespējams pārsūtīt uz visiem mašīnparkā esošajiem kombainiem. Sākot ar 2023. gada modeļiem sistēma CEMOS CONNECT būs pieejama visiem LEXION un TRION kombainiem ar CEMOS.

CEMOS AUTO HEADER – tas ir vēl viens jauninājums LEXION un TRION kombainiem. CEMOS AUTO HEADER automātiski optimizē hedera pamatnes garumu, tītavu augstumu un tītavu horizontālo pozīciju, ņemot vērā labības augstumu, ko mēra kabīnes jumtā uzstādītais FIELD SCANNER. Turklāt sensors reģistrē materiāla plūsmas slāņa biezumu padeves kamerā. Tāpēc operators var braukšanas laikā pilnībā koncentrēties uz visu mašīnas datu un kvalitātes parametru pārbaudi CEBIS sistēmā; uz labību, kas ir kombaina priekšā, kā arī uz padeves procesu pie izkraušanas. FIELD SCANNER ir papildu tīrīšanas funkcija ekstrēmiem darba apstākļiem, lai vienmēr tiktu garantēta uzticama optiska kultūras noteikšana gan optimizētai stūrēšanai ar kultūras malu noteikšanu, gan CEMOS AUTO HEADER sistēmai. 

Divi jauni MONTANA modeļi ar šasijas līmeņošanu nogāzēs
Kā papildinājums iepriekšējai LEXION produktu līnijai un sešiem TRION MONTANA modeļiem, sākot ar 2023. gadu salmu kratītāju modelis LEXION 5500 un hibrīda modelis 7700, būs pieejami ar MONTANA šasijas līmeņošanu nogāzēs. Sākot ar 258 zirgspēkiem piecu kratītāju segmentā un līdz pat 549 zirgspēkiem vidējas klases hibrīdklasē, CLAAS tagad var piedāvāt lauksaimniekiem un pakalpojumu sniedzējiem vēl nebijuša daudzuma izvēli – astoņas MONTANA mašīnas izmantošanai stāvākām nogāzēs. Līdz 18 grādu lielu sānsveres slīpuma līmeņošanu un līdz 6 grādu garenvirziena slīpuma līmeņošanu var panākt, hidrauliski regulējot šasiju. POWER TRAC visu riteņu piedziņa, elektriski pārslēdzama diferenciāļa bloķēšana priekšējam tiltam un AUTO SLOPE tīrīšana palielina braukšanas ātrumu un optimizē tīrīšanas veiktspēju, izmantojot automatizētu pielāgošanos nogāzēm un slīpumiem.

Visi jauninājumi īsumā:
  • LEXION 8600 un 8600 TERRA TRAC papildina produktu klāstu Eiropā.
  • Lielāka dzinēja jauda un optimizēta griezes momenta līkne modeļiem LEXION 8700 un 8800. LEXION 8800 tagad ir MAN D42 dzinējs ar 16,2 l darba tilpumu no flagmaņa LEXION 8900.
  • Sākot ar 2023. gadu būs pieejamas arī LEXION 5500 un 7700 MONTANA versijas ar šasijas līmeņošanu nogāzēs.
  • Segmentēta padeves trumulis APS SYNFLOW HYBRID kulšanas mehānismam (LEXION 7000 un 8000 modeļi)
  • Optimizēts 18 000 l graudu bunkurs un lielāks graudu bunkura tilpums LEXION modeļiem 6600, 6700, 7600 un 8700.
  • Vadāms deflektors precīzākai izkraušanai, kas ir īpaši noderīgs pie lieliem izkraušanas ātrumiem (līdz 180 l/s).
  • Jauna, ļoti plaša kabīne ar uzlabotu optimizētu redzamību un kā izvēles opciju – grozāmu vadītāja sēdekli.
  • Jauns GPS PILOT ar CEMIS 1200 termināli automatizētai stūrēšanai un tiešsaistes dokumentācijai. Vienkārša darbība, pateicoties CEBIS darbības loģiskumam.
  • Izvēles opcijas ir CEMOS CONNECT, lai optimizētu mašīnparka izmantošanu, un CEMOS AUTO HEADER, lai braukšanas laikā tiktu automātiski regulēts VARIO heders