Preses relīze

JAUNAIS CLAAS ARION 400 Stage V 

Publicēts 03.03.2021.

Vidējā segmenta traktori 
CLAAS ARION 400: populārā un plaši izmantojamā sērija pāriet uz V posmu un ir papildināta ar jaunu top modeli

Lemāna / Hārzevinkela, 2021. gada 3. marts. Lai atzīmētu V posma emisiju standarta ieviešanu, CLAAS ARION 400 traktori ir tikuši pilnveidoti: tiem ir jauns dizains, jauns top modelis un CLAAS jaudas pārvaldība (CPM), kas ARION 440 modelī un augstākos modeļos nodrošina papildu jaudu. Turklāt šiem modeļiem ir arī vairāk hidrauliskās jaudas, lielāka celtspēja un palielināta transportlīdzekļa pilnā masa.

Līdz 155 ZS ar CPM
Lai atzīmētu V posma emisiju standarta ieviešanu, CLAAS ir savus ARION 400 traktorus aprīkojis ar virkni jaunām, veiktspēju uzlabojošām funkcijām. Šajā sērijā tagad ir septiņi modeļi ar maksimālo jaudu no 90 līdz 155 ZS un CPM saskaņā ar ECE R120. Tas nozīmē, ka jaunais flagmaņa ARION 470 modelis ar CPM nodrošina maksimālo jaudu līdz 155 ZS un maksimālo griezes momentu 631 Nm. 
Visi modeļi - sākot ar pašu mazāko ARION 410 līdz pat jaudīgākajam ARION 470 - ir aprīkoti ar 4,5 litru četrcilindru Fiat Powertrain dzinējiem, un tiem ir jaunākā 4 vārstu tehnoloģija un turbokompresori ar starpdzesēšanu. Turbokompresori, sākot ar ARION 430 uz augšu, ir aprīkoti arī ar izplūdes gāzu regulatoru. V posma pēcapstrādes sistēma attīra izplūdes gāzes, izmantojot efektīvu SCRoF tehnoloģijas (Selektīvā katalītiskā reducēšana uz filtra) un dīzeļdegvielas oksidēšanās katalizatora (DOC) kombināciju. Tas nozīmē, ka dzinēji darbojas ne tikai tīri, bet arī, kā jau vienmēr, ļoti efektīvi, ar mazu dīzeļdegvielas un mazu AdBlue patēriņu. Degvielas tvertne, kuras tilpums ir no 140 līdz 190 l , pilnīgi pietiek, lai bez papildus uzpildes varētu strādāt garas darba dienas, savukārt AdBlue tvertne, kuras tilpums ir no 17 līdz 22 litriem,  jāuzpilda tikai tad, kad degvielu uzpilda katru otro uzpildīšanas reizi. 
Visi dzinēji ir arī ļoti ērti apkopjami: eļļas maiņas intervāls ir 600 stundas; radiatora paneļi ir pagriežami uz priekšu, lai tos varētu viegli iztīrīt, bet priekšā uzstādīto gaisa filtru, kuram var ērti piekļūt, jātīra tikai ir pa laikam, jo cikloniskais priekšfiltrs no ieplūdes gaisa aizvāc aptuveni 90% netīrumu.

Efektīva Powershift transmisija
Sākot ar ARION 430. modeli un uz augšu, pircēji var izvēlēties kādu no  divām pārbaudītām un ļoti efektīvām Powershift transmisijām. QUADRISHIFT (standarts ARION modeļiem 410 un 420) nodrošina16 priekšupgaitas un 16 atpakaļgaitas pārnesumus, un katram no tiem ir četri diapazoni (četras pārnesumu grupas). Izvēles opcija ir HEXASHIFT transmisija, kurai ir seši Powershift ātrumi un 24 priekšupgaitas un atpakaļgaitas pārnesumi. Pazeminošais pārnesums līdz 150 m/h kā izvēles opcija ir pieejama abiem transmisijas variantiem. HEXASHIFT maksimālo ātrumu 40 km/h sasniedz pie 1840 apgr./min.
Izmantojot automātiskās pārslēgšanas funkciju QUADRACTIV un HEXACTIV, abas transmisijas var automātiski pārslēgt, iepriekš iestatot vai nu tikai Powershift ātrumus (lauka režīms), vai abus Powershift ātrumus un diapazonus (ceļa režīms), kas automātiski izvēlas pareizo Powershift ātrumu, mainot diapazonu (pārnesumu grupas). Transmisijas iestatījumos ir trīs automātiskie pārslēgšanas režīmi (pilnīgi automātiskais, jūgvārpstas un manuālais režīms), kurus operators var ieprogrammēt atbilstoši veicamajam darbam.  Automātiskās pārslēgšanas funkcija ir pieejama ARION 400 traktoriem ar CLAAS INFORMATIONS SYSTEM (CIS). 
REVERSHIFT bezsajūga reversētājs ļauj vieglāk mainīt virzienu, un to vada ar turp-atpakaļ sviru uz stūres un arī ar daudzfunkciju vadības sviru (izvēles opcija) labās puses elkoņbalstā, kas ir īpaši ērti, strādājot ar frontālo iekrāvēju. Traktoros ar CIS operators var viegli ieprogrammēt pareizos pārnesumus, lai veiktu apgriešanās manevrus laikā, kad tiek strādāts ar frontālo iekrāvēju vai pie apgriešanās laukmalā, kā arī lai iedarbinātu manuālu vai automātisku pārslēgšanu atbilstoši individuālām prasībām. Reversētāja jutīgumu var arī regulēt, izmantojot deviņas pakāpes. Ar HEXACTIV  automātiskās pārslēgšanas funkcijas palīdzību ir iespējams arī ieprogrammēt kruīza kontroles ātrumu.
SMART STOP ir vēl viena ērta funkcija, kas paredzēta, lai atvieglotu darbu. Tā automātiski izslēdz pārnesumkārbu, kad tiek nospiesta bremze, lai traktors apstātos, savukārt pedāli atlaižot, automātiski to no jauna iedarbina ieprogrammētajā palaišanas pārnesumā.

Kompakts, veikls un stabils
ARION 400 ir apvienojis garas riteņu bāzes priekšrocību 2,49 m (ARION 410 un ARION 420) vai 2,53 m (ARION 430 - ARION 470) ar īsu kopējo garumu. Tas kopā ar priekšējo riteņu pagriešanas leņķi līdz 55 grādiem nodrošina izcilu manevrēšanas spēju – tam palīdz arī jauna, no stūres pagriešanas leņķa atkarīgā automātiskā četrriteņu piedziņa un (kā izvēles opcija) maināmā attiecība starp stūrējošiem riteņiem un priekšējā tilta stūrēšanas leņķi. Neskatoties uz traktora kompaktajiem izmēriem, tā stabilā konstrukcija garantē drošu pievienotā agregāta izmantošanu un lielu stabilitāti, strādājot ar frontālo iekrāvēju. Daļēji tas ir saistīts ar tā statisko masas sadalījumu 50:50 bez balasta.
Transportlīdzekļa pilna masa tagad ir palielināta līdz 9 t, ļaujot lietderīgai slodzei sasniegt līdz pat 3,8 t. Jaunais Load-sensing  sūknis  (izvēles opcija) nodrošina 150 l/min hidraulisko jaudu, kas ir pietiekami, lai darbinātu pašus prasīgākos jaudas patērētājus. Pat pie degvielu ekonomējošiem 1600 apgr./min tas nodrošina jaudu 110 l/min. Līdz ar to ir pieejamas pavisam četras sūkņa versijas no diviem atvērta tipa hidrauliskiem kontūriem, kas, izmantojot Load-sensing hidrauliskās sistēmas jaudu 110 l/min, nodrošina 60 un 100 l/min. Abas Load-sensing versijas nodrošina arī lielāku 6,25 t celtspēju aizmugurē.
Liels plus ir arī pilnīgi integrētā priekšējā uzkare un rūpnīcā uzstādītie frontālie iekrāvēji. Gan uzkari, gan frontālo iekrāvēju var ērti vadīt ar daudzfunkciju vadības sviru, bet frontālo iekrāvēju ir iespējams vadīt ar ELECTROPILOT (CIS vai CIS+) vai FLEXPILOT (izvēles opcija) – tādā gadījumā nav jāmaina rokas pozīcija. Tagad ELECTROPILOT jutību var pielāgot tā, lai tas būtu piemērots operatoram. Savukārt jaunā automātiskā frontālā iekrāvēja noteikšanas sistēma nodrošina, ka nav manuāli jāpārslēdz hidrauliskās funkcijas..

Komforts pēc pasūtījuma
Tāpat kā iepriekšējo sēriju ARION, arī jauno ARION 400 ir iespējams konfigurēt tā, lai tas atbilstu klientu prasībām un daudzajiem pielietošanas veidiem. Lai vēl vairāk uzlabotu operatora komfortu, ir pieejama PROACTIV priekšējā tilta amortizācijas sistēma, mehāniskā divu punktu kabīnes balstiekārta un dažādi sēdekļa varianti. Gan priekšējā, gan aizmugurējā uzkare, gan arī CLAAS frontālie iekrāvēji ir aprīkoti arī ar vibrācijas slāpēšanas sistēmu.

Turklāt papildus augsta profila kabīnei ar stikloto jumtu vai lūku, kas ir standartaprīkojums, tagad ARION 400 ir iespējams uzstādīt zema profila kabīni vai arī pasūtīt novatorisko PANORAMIC kabīni. Panorāmas skata kabīne šajā traktoru klasē nodrošina ne tikai nepārspējamu apkārtnes redzamību, bet, pateicoties vienlaidus, 2,41 m² lielam vējstiklam, arī  netraucētu skatu uz frontālā iekrāvēja darba rīkiem. Durvis ir plaši atveramas, lai operators varētu kabīnē iekāpt un izkāpt ērti un droši. Dažiem modeļiem, kas ir speciāli paredzēti komunāliem darbiem, ir piecu statņu kabīne ar triecienizturīgu polikarbonāta sānu logu. Visiem kabīnes variantiem var pasūtīt LED apgaismojuma pakotni.
Standarta kabīnes aprīkojumu var pilnveidot ar CIS vai CIS+ komplektācijām. Abām komplektācijām ir labās puses elkoņbalstā integrētas daudzfunkciju vadības sviras 10 vadības elementi un labajā statnī – darba monitors, kuram CIS+ versijā ir ļoti kontrastains CIS displejs (CIS versijā tas jāpasūta atsevišķi). Vēl CIS+ versijai ir elektrohidrauliskie izvadi un arī laukmalas secību programma CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT (CSM).

Rūpnīcā uzstādāma stūrēšanas sistēma 
Visus V posma ARION 400 traktorus rūpnīcā var aprīkot ar "CLAAS track guidance system" (stūrēšana slejās), ko vada ar S7 vai S10 termināli un kas tiek attēlots ekrānā. Papildus SATCOR un OMNISTAR ir iespējams izvēlēties dažādus RTK korekcijas signālus. Ja operators ir ieslēdzis AUTO TURN, tad apgriešanās manevri laukmalā tiek veikti pilnīgi automātiski.
Ar S10 termināli ir iespējams vadīt arī ar ISOBUS saderīgus agregātus, ja aizmugurē uzstāda ISOBUS ligzdu (izvēles opcija). Četri funkciju taustiņi (atkarībā no izvēlētā skaita), kuriem var brīvi piešķirt funkcijas, šajā klasē nodrošina unikālas lietotāja ērtības, un tie ir ideāli izmantošanai ar ISOBUS. Ir iespējams papildus uzstādīt arī divas jaunas kameras.
Un kā jau bija sagaidāms, ar V posmu saderīgajam ARION 400 pieejama arī automātiskā dokumentēšana, ko nodrošina TELEMATICS.