Preses relīze

Ar jaunām piecu salmu kratītāju mašīnām CLAAS noslēdz labības kombainu piedāvājumu mazo mašīnu segmentā

Publicēts 19.07.2023.

CLAAS papildina kombainu ģimeni ar jauno EVION sēriju

2023. gada 18. jūlijs, Hārzevinkela. CLAAS paplašina savu kombainu klāstu papildus TRION un LEXION sērijām ar trim jauniem piecu kratītāju kombainiem. Šīs kompaktās mašīna, kas aprīkotas ar moderniem Cummins sešu cilindru dzinējiem un CEMIS 700 vadības koncepciju šajā klasē sevi ierindo jaunā līmenī attiecībā par veiktspēju, komfortu, elastību un nākotnes perspektīvu. EVION, kas pieejams kā CLASSIC vai MAXI un divās aprīkojuma līnijās – TREND un BUSINESS –, ir pielāgots ģimenes saimniecībām, kā arī pakalpojumu sniedzējiem un mazajām saimniecībām.

Jaunākās kulšanas tehnoloģijas apvienojumā ar jau praksē pārbaudītiem komponentiem:

EVION kombains  CLASSIC un MAXI  versijās
Ar EVION CLAAS nobeidz kombainu klāsta reorganizāciju, kas tika uzsākta 2019. gadā, sākot ar jauno LEXION. Tagad trīs piecu kratītāju kombaini noslēdz klāstu, kas ir pirms TRION. "EVION ir ļoti svarīgs CLAAS produkts," skaidro CLAAS izpilddirektors Jans-Hendriks Mors (Jan-Hendrik Mohr), kurš atbild par graudaugu novākšanas biznesu. "Ar šiem trim jaunajiem kombainiem mēs varam piedāvāt mūsdienīgas, bet cenas ziņā pieejamas mašīnas mazākām saimniecībām, kas vēlas paši savu graudu novākšanas tehniku.  Mēs paši esam ģimenes uzņēmums un vēlamies arī turpmāk piedāvāt mazajām saimniecībām piemērotas mašīnas visos mūsu produktu segmentos. Kā EVION kampaņas moto mēs izvēlējāmies "Ģimenei ir svarīga", un tā vēstījums ir: pirmkārt, CLAAS kombainu ģimenes papildināšana ar jauno EVION; otrkārt, mēs atzītam, ka galvenā klientu grupa ir ģimenes saimniecības; un, treškārt, mēs apliecinām, ka mēs atrodamies pasaulē lielāko ģimenes lauksaimniecības tehnikas uzņēmumu starpā."

EVION tehnoloģiju pamatā ir moduļu sistēma, kas jau tiek izmantota gandrīz četrdesmit LEXION un TRION versijās. "EVION mēs izmantojam tūkstošiem reižu izmēģinātas un pārbaudītas tehnoloģijas un ar tām neeksperimentējam," turpina Mors. "Lai apmierinātu dažādas mūsu klientu prasības, EVION 430 un 450 ir pieejami kā CLASSIC vai MAXI. Abus variantus, kā arī EVION 410 CLASSIC var aprīkot ar TREND vai BUSINESS aprīkojuma pakotnēm, kas piedāvā papildu individualizācijas iespējas. Turklāt mūsu klienti var izvēlēties papildu opcijas neatkarīgi no aprīkojuma varianta."

 

Vienkārša kulšana ar lielu kuļtrumuli un maksimāla darbības uzticamība
Papildus augstas kvalitātes, pārbaudītu komponentu izmantošanai un bezkompromisa kulšanas kvalitātei, kā arī darbības uzticamībai pat sarežģītos kulšanas apstākļos, izstrādātāji ir lielu uzmanību pievērsuši arī tam, lai EVION varētu ērti lietot. Tāpēc EVION, kas aprīkots ar viena trumuļa tangenciālo kulšanas iekārtu ar lielu, 600 mm kuļtrumuli un sinhronizētu atsviedējbīteru ir kombinēta ar pieciem 4,40 metru gariem salmu kratītājiem un 1420 mm platu padeves elevatoru. Rezultātā tiek iegūts iespaidīgs 0,95 m2 kuļkurvja laukums un 6,25 m2 liela separācijas zona, ko nodrošina salmu kratītāji. Šis izkārtojums kombinācijā ar standarta priekškūlēja berzes plāksnēm zem kuļtrumuļa, nodrošina lielu labības caurplūdi un izcilu graudu kvalitāti.

Kuļtrumuļa apgriezienus regulē no CEMIS 700 termināļa. EVION CLASSIC versijā ir iespējams izmantot apgriezienu diapazonu no 480 līdz 1150 apgr./min (ar apgriezienu samazināšanas komplektu: 420 - 1080 apgr./ min), bet ar EVION MAXI, kam ir divpakāpju siksnu piedziņas, atbalsta diapazonus no 220 līdz 630 un 415 līdz 1150 apgr./min. Kulspraugu regulē hidrauliski no kabīnes, un, lai izsargātos aizsprostojumiem kulšanas mehānismā, ir iebūvēta pārslodzes aizsardzības sistēma, kas izmanto spiediena diafragmas akumulatoru. Gan CLASSIC, gan MAXI versijas EVION kuļkurvis ir veidots kā MULTICROP (sistēma dažāda veida labības kulšanai), tāpēc, pārejot no vienas parastās kuļamās kultūras uz citu, pārveidošana būs jāveic reti vai vispār nemaz. Bet, ja tā ir nepieciešama, tad ir iespējams kuļkurvja segmentus ērtu nomainīt caur akmeņu slazdu. Lai izkultu kukurūzu, starp astoņiem kuļstieņiem ir iespējams uzstādīt virsmas plāksnes.

Lai nodrošinātu efektīvāku atlikušo graudu separāciju un lielāku caurplūdi, salmu kratītāju centrālie pagarinājumi ir tikuši pārveidoti tā, lai vēl efektīvāk rušinātu salmu paklāju un vēl ātrāk to nodotu nākamajām salmu kratītāju kaskādēm. Vēl viens svarīgs faktors, kas nodrošina darbības uzticamību, ir ne tikai kuļkurvja pārslodzes aizsardzības sistēma, bet arī uz sensoru balstītā labības plūsmas monitorēšana uz salmu kratītājiem. Tiklīdz sarežģītos ražas novākšanas apstākļos veidojas aizsprostojumi, operators tiek savlaicīgi brīdināts CEMIS 700 terminālī – gan skaņas signāla, gan vizuāla brīdinājuma veidā.  Turklāt, ja kultrumulim rodas aizsprostojuma draudi, vai arī sāk pārāk izslīdēt siksna, CEMOS AUTO CROP FLOW sistēma (izvēles opcija) automātiski deaktivizē hederu un elevatoru, lai labība vairs netiktu padota.

Augstas veiktspējas tīrīšana ar ērtu regulēšanas sistēmu
Neraugoties uz kompaktajiem ārējiem izmēriem, izstrādātājiem izdevās EVION sistēmā integrēt īpaši efektīvu tīrīšanas sistēmu. Sietu sekcijai ir pretējas darbības augšējie un apakšējie sieti, un to kopējā sieta platība ir 4,80 m2. Sieta konstrukcija ar plūsmu optimizējošām lameļu atverēm ir jau tūkstošiem reižu pārbaudīta LEXION un TRION visdažādākajos ekspluatācijas apstākļos. Papildus elektriskai sietu regulēšanai visu EVION modeļu standarta aprīkojumā ietilpst arī veiktspējas mērīšanas sistēma. Turklāt radiālā ventilatora ātrumu ir iespējams regulēt no kabīnes, un ja nepieciešams, pat automātiski – izmantojot AUTO SLOPE, ja labība tiek novākta nogāzes virzoties augšā vai lejā. Pārkulšanas procesu var ērti redzēt pa pārbaudes logu, operatoram sēžot kabīnē. BUSINESS aprīkojuma pakontē standartā, bet CLASSIC aprīkojuma pakotnē kā izvēles opcija, ir aprīkota ar 3D tīrīšanu, kas, novācot ražu nogāzēs, var kompensēt sānu slīpumu līdz 20 procentiem.

Ietilpīgs graudu bunkurs un jaudīgi elevatori
Aiz kabīnes iebūvētajā graudu bunkurā tilpums EVION 410 modelī ir 5600 l, EVION 430 modelī – 6500 l, bet lielākajā modelī EVION modelī 450 tie ir 8000 l. Sensori informē vadītāju par 70 un 100 procentu piepildījumu. Turklāt lielais graudu bunkura logs ļauj operatoram pa to tieši un visaptveroši redzēt uzpildes līmeni un graudu kvalitāti. Kad runa ir par izkraušanu, tad ieguvums ir jebkurš no trim EVION modeļiem: izkraušanas torņa diametrs ir 330 mm, tāpēc graudu izkraušana pie ātruma 90 litri sekundē nozīmē, ka izkraušanu ir iespējams veikt 1 līdz 1,5 minūtēs. Graudu bunkura izkraušanas torņa 105 grādu pagriešanas leņķis nodrošina, ka operators var vienmēr perfekti redzēt izkraušanas procesu. Kā izvēles opcija ir pieejams pagriežams izkraušanas torņa deflektors, kāds jau ir izmantots TRION un LEXION kombainos, lai nodrošinātu precīzu graudu plūsmas aizvadīšanu tieši uz graudu pārvadāšanas mašīnu. 
Vēl viens spēcīgs arguments par labu EVION modeļiem ir graudu elevators, kura palielinātā transportēšanas jauda 34 l/s nozīmē, ka tam ir viss nepieciešamais, lai ar 6 rindu hederu varētu novākt graudu kukurūzu vietās ar ļoti augstu ražību.

Salmu smalcināšana un kliedēšana bez kompromisiem
Īpaši lauka vietās ar vidēju un augstu ražību lauksaimnieki piešķir lielu nozīmi tam, lai salmi tiktu labi sasmalcināti un izkliedēti. Tāpēc pirmo reizi šajā klasē EVION ir pieejams ar 72 nažu salmu smalcinātāju, kas ir alternatīva standarta 52 nažu versijai. Gan pretgriezēju, gan berzes stieni ir iespējams regulēt bez instrumentiem, savukārt pārslēgšana no smalcināšanas uz vālošanu tiek veikta salmu deflektora labajā pusē. Salmus virzošās plāksnes tiek manuāli pielāgotas darba platumam, lai nodrošinātu vienmērīgu kliedēšanu, pat strādājot ar 6,80 m platu hederu. Pelavas un īsie salmi tiek izkaisīti visā darba platumā ar hidrauliski darbināmu pelavu kliedētāju (izvēles opcija).

Jaudīgs Cummins sešu cilindru dzinējs ar DYNAMIC POWER
Visiem trim EVION modeļiem ir kopīgs 6,7 litru Cummins B6.7 dzinējs, kas atbilst V posma emisiju standartam. Tas ir tas pats sešcilindru dzinējs ar ‘common-rail’ sistēmu, kas izmantots TRION modelī, un tas var nodrošināt augstu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem. Pilna lietderīgā jauda 204 ZS (EVION 410), 231 ZS (EVION 430) un 258 ZS (EVION 450) ir pieejama jau pie 1900 apgr./min, bet brīvgaitas apgriezieni ir tikai 800 apgr./min (1200 apgr./min ar aktīvām hidrauliskām funkcijām). Dzinēja pārvaldība DYNAMIC POWER nodrošina, ka dzinējs jebkurā brīdī padod tikai tik lielu jaudu, cik tas ir reāli nepieciešams. Šī sistēma ļauj samazināt degvielas patēriņu līdz pat 10 procentiem. Ja ir ieslēgta graudu bunkura izkraušanas sistēma, automātiski ieslēdzas augstākais jaudas līmenis.
Dzinējam var lieliski piekļūt, stāvot uz apkopes platformas: ir tikai jāpaceļ pārsegs (tas aizsargā dzinēju no putekļiem un netīrumiem) līdz atvēršanas pozīcijai – to atbalsta divi gāzes spiediena amortizatori. Rotējošais radiatora ekrāns nodrošina nepārtrauktu tīrīšanu gaisa ieplūdes zonā. Ikdienas tīrīšanas darbiem kā papildaprīkojums ir pieejams gaisa kompresors ar trim pieslēguma punktiem: pie kabīnes (kabīnes tīrīšanai); kreisajā pusē virs aizmugurējās tilta (sietu un salmu kratītāju zonas tīrīšanai, kā arī piedziņām labajā pusē) un pie dzinēja (dzinēja zonas tīrīšanai). 
Jaudas pārnesi uz dažādām mašīnas piedziņas elementiem nodrošina piedziņas sistēma, kuras pamatā daļēji ir pārbaudītie TRION un LEXION komponenti. Tītavu piedziņa, padeves elevators un hedera reversēšanas mehānisms, kā arī kuļtrumulis un ventilatora variators tiek darbināti hidrauliski – tāda pieeja šajā klasē ir unikāla un nodrošina izcilu darbības uzticamību sarežģītos un mainīgos apstākļos. Citus svarīgus komponentus, piemēram, kulšanas iekārtas variatoru, salmu smalcinātāju, hederu un graudu bunkura izkraušanas šneku aktivizē un deaktivizē elektrohidrauliski. Siksnu spriegotāji, kas ir uzstādīti standarta aprīkojumā, vienkāršo šīs sistēmas pārbaudi, kas ir jāveic katras darba dienas sākumā.
Transmisijai ir trīs ātrumu, manuāli pārslēdzama hidrostatiskā piedziņa. Ir iespējams izvēlēties maksimālo ātrumu – 20, 25 vai 30 km/h. MAXI versijai priekšējiem riteņiem ar diametru līdz 1,85 m ir pieejams elektriski ieslēdzams diferenciāļa bloķētājs. Aizmugurējai tiltam ir pieejami 1,35 m vai pat 1,50 m diametra riteņi, lai tādējādi maksimāli aizsargātu augsni.

Garām darba dienām: plaša kabīne ar CEMIS 700 un CMOTION
Kabīnē, kurā var iekāpt pa grozāmās kāpnes, jau no pirmā acu uzmetiena uzmanību piesaista moderna vadības pults elkoņbalstā ar ergonomisku CMOTION daudzfunkciju sviru, loģiski izkārtota tastatūra un CEMIS 700 skārienjūtīgs terminālis, kā arī kabīnes plašums. CEMIS 700 septiņu collu ekrānu var individuāli pielāgot operatoram, bet īpaši kontrastējošs displejs ļauj uzraudzīt mašīnas funkcijas pat spēcīgā saulē.
Saglabāto iestatījumu izsaukšana jebkurai parastai kulšanai paredzētai kultūrai nozīmē, ka mašīna ir ātri gatava darbam; tiek ietaupīts arī laiks, kāds būtu vajadzīgs pārveidošanai, lai pārietu no viena labības tipa uz citu. Operators var ražas novākšanas laikā jebkurā laikā neņemt vērā saglabātos iestatījumus un pielāgot tos atbilstoši dominējošajiem apstākļiem. Citas CEMIS 700 priekšrocības ir arī  iespēja uzglabāt darbus un reģistrēt degvielas patēriņu atsevišķi – braukšanai pa ceļu un strādājot uz lauka; degvielas patēriņu ir iespējams uzskaitīt arī litros stundā un litros uz hektāru. Tā kā CEMIS 700 ir pilnvērtīgs ISOBUS terminālis, to var izmantot arī citiem darbiem ar traktoriem un agregātiem ārpus ražas novākšanas sezonas. Visi EVION modeļi standartā ir aprīkoti ar automātisko klimata kontroli un kameru, savukārt kāju balsti uz stūres statņa, kā arī 30 litru dzesēšanas kaste zem pasažiera sēdekļa ir pieejami kā izvēles opcija. Izvēles aprīkojums ir arī pneimatiskas piekares komforta sēdeklis, elektriski regulējami atpakaļskata spoguļi un otra kamera. 
Kabīnē ir arī daudz vietas, kur uzglabāt, kā arī viena USB pieslēgvieta un divas USB-C pieslēgvietas, kuras var izmantot, lai uzlādētu viedtālruņus, planšetdatorus vai citas elektriskās ierīces.
Lai gan EVION modeļi jau standarta ir aprīkoti ar visaptverošu LED lukturu komplektu, opciju sarakstā ir arī līdz pat 17 LED darba lukturiem, ko uzstāda rūpnīcā pirms piegādes, kā arī graudu bunkura iekšējais apgaismojums un servisa lukturi zem sānu paneļiem.

 

Hederi darba platumā līdz 6,80 m un lietotājam ērts daudzfunkcionālais savienošanas mehānisms ‘Multicoupler’
Pateicoties CLAAS universālajam padeves elevatoram un ‘Multicoupler’, EVION kombainam var izmantot hederus, kas jau tiek izmantoti TRION un LEXION modeļos – hederus, kuru platums ir līdz 6,80 m, un kukurūzas hederus līdz sešām rindām. CLASSIC versijās hederu darbina viena siksna, savukārt MAXI versijām tās ir divas. Tāpēc EVION MAXI versija ir ieteicama graudu kukurūzas novākšanai. TREND aprīkojuma pakotnē standartā ir augsnes reljefa kopēšanas sistēma CONTOUR. Tā automātiski, paralēli braukšanas virzienam pielāgo hederu augsnes reljefa izmaiņām. EVION modeļi BUSINESS konfigurācijā standartā ir AUTO CONTOUR sistēma (CLASSIC versijai tā ir izvēles opcija), ko ieprogrammē ar CEMIS 700, lai precīzi noregulētu hedera pamatni tā, lai heders varētu strādātu pa paugurainu virsmu gan paralēli, gan šķērseniski braukšanas virzienam.
 
EVION, kas ir izstrādāts CLAAS Selbstfahrende Erntemaschinen (CLAAS pašgājēju ražas novākšanas mašīnas) (CSE) Harsevinkelā, tiek ražots CLAAS ražas novākšanas kombainu rūpnīcā Ķīnā, kas uzbūvēta 2014. gadā Gaomi: Gaomi - Many Places. One Passion. | CLAAS
 
 
Iespaidīgi ieguvumi — visas jaunā EVION funkcijas īsumā:
  • Trīs modeļi ar dzinēja jaudu no 204 līdz 258 ZS
  • Bāzes versija CLASSIC galvenokārt graudaugu kultūru novākšanai
  • MAXI versija, paredzēta kukurūzai, graudaugu kultūrām
  • TREND un BUSINESS aprīkojuma pakotnes ar plašu individuālu papildu funkciju klāstu
  • Praksē pārbaudītu TRION un LEXION komponentu izmantošana
  • Viena trumuļa kulšanas mehānisms ar lielu 600 mm kuļtrumuli un 1420 mm platu padeves elevatoru
  • MULTICROP kuļtrumulis ar 0,95 m2 lielu kuļkurvi
  • Pieci gari salmu kratītāji ar 6,25 m2 separācijas zonu un centrāliem pagarinājumiem, lai optimizētu labības plūsmu
  • Kā izvēles  opcija ir aktīvas labības plūsmas monitorēšana ar CEMOS AUTO CROP FLOW
  • Jaudīga tīrīšana, izmantojot 4,80 m2 sietu zonu; veiktspējas mērīšana un elektriskā sietu regulēšana standartā
  • Graudu bunkura tilpums līdz 8000 l un ātra izkraušana ar ātrumu 90 l/sek
  • Augsta graudu elevatora veiktspēja 34 l/sek
  • Salmu smalcinātājs ar 52 vai 72 nažiem; kā izvēles opcija – ar pelavu kliedētāju
  • Cummins sešcilindru dzinējs ar augstu griezes momentu pie maziem apgriezieniem
  • DYNAMIC POWER dzinēja pārvaldība ar iespēju ietaupīt degvielu līdz pat 10 procentiem 
  • Trīs ātrumu hidrostatiskā piedziņa
  • Augsni aizsargājošas riepas ar diametru līdz 1,85 m priekšā un ne vairāk kā 1,50 m aizmugurē
  • Plaša kabīne ar automātisko klimata kontroli, pneimatiskas piekares sēdekli un ergonomisku vadības pulti elkoņbalstā, ieskaitot CEMIS 700 un CMOTION
  • LED lukturu komplekts ideālam apgaismojumam vakara stundās un naktī
  • CEMIS 700 ar darba uzdevumu pārvaldību un diferencētu patēriņa uzskaiti
  • Vienkāršota apkope, pateicoties trim kompresora pieslēgvietām, LED servisa lukturiem un lieliskai piekļuvei visapkārt